پیام مهم منتخب مردم بمناسبت روز شورا؛

شوشتر _کورش حاجی پور

پیام مهم منتخب مردم بمناسبت روز شورا؛

*دخالت در انتخاب اعضای شورا انتصاب شهردار و یا انتخاب دهیار قطعا آسیب وارد می کند/ شهرداری شوشتر باید اولویت خود را خدمت به مردم در مناطق محروم می دانست*

سید محمد سادات ابراهیمی منتخب مردم شوشتر و گتوند در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی مهم به مناسبت روز شورا به برخی از مسائل پیرامون شوراهای شهر و روستا پرداخت.

مشروح پیام بدون تغیر در متن و محتوا به شرح زیر جهت مشاهده قرار گرفته است:

بسم الله الرحمن الرحیموَأَمْرُهُمْ شُورَى بَیْنَهُمْ
‏‎شوراها از مظاهر مشارکت مردمى و براى تسهیل امور مردم است.‏‎مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
یکی از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی، تعامل، همفکری و مشورت است. دین مبین اسلام به عنوان مکتبی جامع و همه جانبه‌نگر به تمام ابعاد وجودی و نیاز‌های انسان توجه کرده است و به لحاظ جامعیت، بالندگی، سعادت‌بخشی و پویایی که در قوانین و آموزه‌های خود دارد، به همفکری و مشورت توجه ویژه‌ای نموده و اهمیت، جایگاه و فواید آن را گوشزد نموده است.
بی شک همراهی، حضور و مشارکت گسترده مردم یکی از پایه‌های اصلی تحقق انقلاب اسلامی و عاملی اساسی در استمرار آن بوده و هست و شورا‌ها نیز با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم، می‌توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند.
بدینوسیله فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه، روز ملی شورا‌های اسلامی را به همه اعضای محترم شورا‌های شهر و روستا در شهرستان های شوشتر و گتوند با توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر و روستا، با کفایت و درایت برای نیل به جامعه شهروند مدار کوشش می‌کنند، تبریک عرض می‌نمایم.
یکی از مهمترین چالش های شهرستان های شوشتر و گتوند در سال های اخیر دخالت های نادرستی بود که توسط برخی افراد در شوراها و انتصاب شهرداران صورت می‌گرفت؛ در شهر شوشتر در سال های اخیر انتخاب شهردار یکی از مشکلاتی بود که موجب نگرانی مردم شده است.
شورای شهر باید درخدمت مردم باشد و شهرداری به عنوان یک دستگاه اجرایی باید برای خدمتگزاری به مردم شهر پیشتاز باشد؛ شهرداری شوشتر باید اولویت خود را خدمت به مردم در مناطق محروم می دانست که امروز این شورا در انتخاب شهردار هم عاجز بوده است و در مدت زمان ۳ سال اخیر فرصت سوزی در این شهر به وجود آمده است که باید اصلاح گردد.
دخالت در انتخاب اعضای شورا؛ انتصاب شهردار و یا انتخاب دهیار قطعا آسیب وارد می کند و وقتی شخصی که با رانت به دنبال صندلی باشد نمی‌تواند در زمینه خدمت به مردم محکم و استوار گام بردارد؛ ما به عنوان خدمتگزاران مردم باید امانت‌دار خوبی باشیم.
با امید به اینکه به حول و قوه الهی و همت عالی مردم و مسئولین روز به روز این نهاد، بالنده‌تر و با تجربه‌تر از پیش در جهت ارائه «خدمت خالصانه و بی منت» و تصمیم گیری در حوزه وظایف و اختیارات خود بر اساس آیه شریف «وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاهَ وَأَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ» گام بردارد و در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بعنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، تلاش و کوششی کنیم تا همچون گذشته منویات رهبر فرزانه انقلاب را نصب العین قرار داده و انشاءالله توفیقات روزافزونی در خدمت به اقشار محروم منطقه داشته باشیم.

سید محمد سادات ابراهیمی منتخب مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی

  • منبع خبر : کورش حاجی پور خبرنگار شوشتر