رسالت و جایگاه پایگاه خبری

مطبوعات و رسانه بالاخص امروزه پایگاه های خبری به عنوان نهادی از جامعه مدنی که در واقع رکن چهارم دموکراسی در هر نظام سیاسی شناخته می‏ شود می‏ تواند در پیشبرد اهداف جامعه، نقش مهمی در ایجاد بستر مناسب جهت توسعه فرهنگی و سیاسی ایفا کند.

آزادی مطبوعات و رسانه ها از مولفه‏های توسعه سیاسی در هر جامعه می‏باشد. اگر پایگاه های خبری، مستقل و آزاد عمل کند، می‏تواند جایگاه واقعی خود را بیابند و نه تنها ابزاری قوی و مهم در سازندگی فرهنگ و تفکر جامعه باشد، بلکه به عنوان موثرترین وسیله هدایت جامعه در جهت منافع ملی کشور، عمل کند. آزادی قلم و مطبوعات در واقع بخشی از آزادی بیان به شمار می‏رود.

آزادی مطبوعات و پایگاه های خبری به این‏ معناست که «افراد حق نشر افکار و عقاید خود را از طریق نوشته‏ها یا مطبوعات دارا می‏باشند، بدون اینکه نشر آنها موکول به تحصیل اجازه یا محکوم به سانسور باشد.

البته حتما باید اهل قلم و پایگاه های خبری به صحت خبر منتشرشده مطمئن باشند و از نشر اکاذیب و افترای به افراد نیز خودادی کنند.

ویژگی پایگاه خبری زنده و پویا در حکومت دموکراتیک و آزاد ذکر واقعیات، نقد و بررسی و ارایه تحلیل های واقع بینانه و روشنگرانه نسبت به مسایل و جریان های موجود کشور، نقد عملکردهای دولت، آگاهی دادن به مردم، ابلاغ افکار عمومی به دولت و اعمال فشار عمومی بر آن است.

زیرا دولت تنها زمانی می‏تواند دولتی پاسخگو تلقی شود که مردم از عملکرد آن آگاه باشند.

این آگاهی جز از طریق رسانه‏های گروهی از جمله مطبوعات مستقل و غیروابسته و پایگاههای خبری امکان‏پذیر نمی‏باشد. آزادی بیان و آزادی مطبوعات اساس جمهوری و دموکراسی است و منظور از آزادی بیان و مطبوعات آن است که هر شهروندی حق اظهار نظر دارد و نیز حق دارد اظهار نظر خود را مانند دیگران به گوش مردم برساند.

برای این منظور، افراد در صدد بر آمدیم پایگاه خبری رسانه رامهرمز نامه نیوز را در راستای پیگیری حقوق مردم این مرز وبوم بویژه مردم شریف شهرستان رامهرمز راه اندازی کرده و قرار ما با شما اینست بجز حقیقت و بیان شفاف مشکلات شما به هیچ فردو گروهی وابسته نباشیم. صدای مطبوعات به تعبیر روسو صدای خداست.

مدیر مسئول: محمدعلی بهوند یوسفی